Conversie optimalisatie

My Webshop beschikt over een jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce. Wij weten dan ook als geen ander wat er om gaat in de hoofden van de bezoekers van uw webwinkel. En dat is prettig voor u want daardoor kunnen wij u uitstekend van dienst zijn in het verhogen van de conversie van uw webshop. Deze techniek wordt ook wel conversie optimalisatie genoemd.

Conversie-optimalisatie

Wat houdt conversie optimalisatie precies in?
Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat bezoekers van uw webshop eerder geneigd zijn om uw producten ook daadwerkelijk te bestellen. Als een bezoeker uiteindelijk iets in uw webshop bestelt, dan noemen we dat een conversie. Met behulp van Google Analytics voor e-commerce is zichtbaar wat de conversies gedurende een bepaalde periode zijn binnen uw webshop. U zult zien dat er direct positieve veranderingen optreden in het aantal conversies als wij verbeteringen hebben aangebracht in bijvoorbeeld het bestel- en afrekenproces.

Onderdelen van conversie optimalisatie
Een van de belangrijkste zaken die u kunt doen middels conversie optimalisatie is om de gebruiksvriendelijkheid van uw website te vergroten. Op die manier lukt het om van meer bezoekers betalende klanten te maken. Ook kunnen we A/B-testen en multivariatie testen inzetten. Een andere methode om uw conversies te optimaliseren is om bijvoorbeeld een gebruikersonderzoek te houden. Door middel van al dit soort onderdelen komt bovendrijven wat er nog verbeterd kan worden aan uw webshop. Als dat bekend is, gaan we (of uzelf) verder met het aanpassen van de webwinkel. Zo creëren we een optimale webwinkel waar zo veel mogelijk bezoekers uiteindelijk tot aankoop van uw producten overgaan.

Laat My Webshop een conversie analyse uitvoeren
Heeft u een webshop en wilt u weten of uw webshop nog wel wat conversie optimalisatie kan gebruiken? Vraag dan geheel vrijblijvend een conversie analyse aan door contact met ons op te nemen. Zo haalt u uiteindelijk meer omzet uit uw webshop.



Top