Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen over een eigen webwinkel, website, algemeen of webhosting. Staat uw vraag er niet bij, stel deze dan via ons contactformulier op onze contactpagina

Algemene vragen:

Ben ik zelf eigenaar van de webshop die ik koop bij My Webshop?
Ja, u bent zelf de eigenaar van uw online webwinkel of website tenzij anders met u is afgesproken.
Wat kost een webshop?
My Webshop levert veelal maatwerk webwinkels en daarom is het niet eenvoudig om vooraf een vaste prijs aan te geven. Deze is immers sterk afhankelijk van uw persoonlijke wensen die u stelt aan uw webshop. Denk hierbij aan de toegepaste technieken en eventuele extra diensten. Wel kunt u een prijsindicatie bij ons aanvragen. Aan de hand van een korte inventarisatie geven wij een schatting van de te verwachten kosten voor de webshop. Een prijsindicatie is uiteraard geheel gratis en verplicht u verder tot niets. Aarzel niet, wij staan u graag te woord. Bel of mail ons, of vul het contactformulier in op onze contactpagina. U heeft bij My Webshop al een eigen webwinkel compleet met lay-out in huisstijl, onderhoud systeem, en iDeal koppeling voor € 1699,00.
Kunnen jullie ook een logo of huisstijl voor mijn webshop maken?
Ja, My Webshop heeft vormgevers in huis die u verder kunnen helpen met de ontwikkeling van uw eigen huisstijl, tevens kunt u bij ons terecht voor het ontwerpen van logo’s, banners enz….
Er is een storing, wat moet ik doen?
Ondanks het feit dat wij ons uiterste best doen om u van dienst te zijn kunnen er zich altijd storing voordoen. De helpdesk van My Webshop is u uiteraard behulpzaam bij het oplossen van deze problemen. U kunt via deze pagina contact met ons opnemen
Wat is een CMS systeem?
Een CMS systeem of te wel “Content Management System” is software waar mee u de inhoud van uw webshop of internetsite kunt onderhouden met o.a. teksten, foto's, producten, en formulieren. Ook heeft een CMS de mogelijkheid om bestanden zoals Filmpjes vanuit Youtube, PDF bestanden, Word en Excel bestanden enz... op uw site te plaatsen. Het CMS beheersysteem is bereikbaar op iedere werkplek waar een PC met internetverbinding aanwezig is. Voordat u een webshop of website gaat maken, vraag dan naar de uitgebreide mogelijkheden van CMS
Moet ik zijn ingeschreven bij de Kamer Van Koophandel?
Als u een webshop begint wordt uw vanzelfsprekend een ondernemer en moet u zich aan alle wetten en regelgevingen houden en bent u dus ook verplicht om u in te laten schrijven bij de KVK en de belastingdienst. Voor het laten maken van een webshop is dit niet strikt noodzakelijk en u kunt dus eerst de test en opzetfase doorlopen voordat u zich in laat schrijven. Voor meer info over het starten van een eigen bedrijf, klik hier.
Is My Webshop telefonisch bereikbaar?
Natuurlijk zijn wij telefonisch bereikbaar. Elke werkdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur staan wij u graag te woord. Ons telefoonnummeris : +31 (0)495-54 92 49. Voor noodgevallen zijn wij 24/7 bereikbaar voor onze klanten.

Vragen over onze webshop en webwinkelsoftware:

Hoeveel producten kan ik plaatsen in mijn webshop?
In principe zijn de producten binnen ons webshopsysteem bijna onbeperkt. Ook het aantal categorieën en sub categorieën binnen uw webshop zijn onbeperkt.
Is een factuur in PDF sturen naar klanten mogelijk?
Ja, via de backoffice van uw webwinkel kunt u digitaal in PDF uw facturen per mail versturen. Deze PDF facturen kunt u tevens openenen in de backoffice en desgewenst ook printen.
Is een Multishop systeem ook mogelijk met jullie webwinkelsoftware?
Ja, sinds 2013 is het bij ons mogelijk om een Multishop te openen. Met een Multishop koppelt voor u meerdere webwinkels met verschillende domeinnamen aan elkaar, dit heeft vele voordelen! Lees verder over onze mogelijkheden >>>
Maken jullie ook webshops voor business to business
Ja, voor de business to business hebben wij een speciale uitgebreide module ontwikkeld die wij helemaal op maat kunnen leveren. De business to business webshop is speciaal ontwikkeld voor leveranciers, groothandels en distributeurs die eventueel ook aan particulieren willen verkopen. Lees meer over onze business to business webshop >>>
Hoe verloopt de betaling binnen de webshop?
Een van de meeste gestelde vragen van onze klanten is; “Welke betaalmethoden moeten wij plaatsen in onze webshop?” Deze keuze is een beetje afhankelijk van producten die u aan gaat bieden en wat voor soort klanten uw webshop gaan bezoeken. My Webshop kan diverse koppelingen binnen uw webshop met betaalmethoden voor u verzorgen, met de onderstaande koppelingen hebben wij ruime ervaring.  Lees meer over de betaalmethoden in een webshop >>>

Vragen over zoekmachine  Optimalisatie (SEO):

Mijn webshop is niet te vinden in Google, kan My Webshop mij hiermee helpen om dit te verbeteren?
Ja, My Webshop heeft door de jaren heen al veel kennis opgedaan wat betreft het optimaliseren van uw webshop of internetsite voor zoekmachines zoals Google. De basis van zoekmachine optimalisatie begint natuurlijk bij een goede webshop die ook zoekmachine vriendelijk is opgebouwd, maar wij kijken met u samen geheel vrijblijvend wat wij voor u kunnen betekenen.
Wat is beter in een domeinnaam, streepjes in de domeinnaam of aan elkaar geschreven?
Een domeinnaam mét streepje is consumenten vaak duidelijker te lezen. Voor de zoekmachine optimalisatie in o.a. Google is dit geen enkel geen probleem.
Mag ik teksten voor op mijn website zomaar van een andere site halen?
Nee, het is zonder toestemming niet toegestaan om teksten van een andere site of webshop te kopiëren. Ook Google straft het kopiëren van dubbele teksten af en ziet dat als "Duplicate Content". Schrijf dus altijd uw eigen teksten voor gebruik op uw website of webshop.
Kan My Webshop mij verder helepen bij het optimaliseren van mijn webshop?
Ja, My Webshop geeft u tips bij het vullen van uw website of webshop en geeft u aan waarmee u rekening mee dient te houden om een hoge positie in Google te kunnen behalen. Als de basis van een website of webshop in orde is kunnen wij de site of shop eventueel nog verder optimaliseren om de site een hogere positie te kunnen geven.
Hoe kies ik een geschikte domeinnaam voor mijn webshop?
Probeer bij de keuze van uw domeinnaam rekening te houden met zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google, indien u bijvoorbeeld televisies online gaat verkopen, probeer dan het woord televisies in uw domeinnaam te verwerken, dit versterkt de kans op een hogere positie in zoekmachines. Indien u enkel zaken gaat doen in Nederland kies dan altijd voor een .nl domeinregistratie, internationaal kunt u het beste een .com domeinnaam registreren voor uw website of webshop.

Vragen over webhosting, domeinregistratie en SSL Certificaten:

Ik heb al een domeinnaam. moet ik die bij jullie laten onderbrengen?
Ten eerste moet u bij My Webshop helemaal niets. U kan uw domein laten staan waar die staat. Wij kunnen u dan alleen minder service bieden dan dat wij normaal doen en hebben zelf minder controle over de instellingen van uw domein (dit kan problemen opleveren bij de installatie van onze webwinkelsoftware). In de meeste gevallen is het ook duurder dan het domein bij ons te plaatsen, immers 1 .nl domein zit gratis bij het webhosting abonnement.
Ben ik eigenaar van een domeinnaam die ik bij My Webshop aanvraag?
My Webshop verwerkt de aanvraag van uw domeinnaam via S.I.D.N. en zet de domeinnaam die u bij ons aanvraagt altijd op uw eigen naam. Ook als u uw domeinnaam verhuist naar een andere provider dan bijft u zeld de eigenaar.
Wat zijn de POP3 & SMTP instellingen voor mijn e-mail?
POP3 server (server voor inkomende e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl SMTP server (server voor uitgaande e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl Wanneer u mail gaat versturen via uw eigen domeinnaam zullen de meeste internetproviders de SMTP poort blokkeren via de standaard poort 25, dit wordt gedaan om het versturen van SPAM tegen te gaan. Indien u mail wilt versturen via uw eigen domeinnaam moet uw poort 2525 instellen om dit te omzeilen.
Ondersteunt de email ook IMAP?
Nee, helaas is het niet mogelijk om IMAP te gebruiken. U kunt dit wel instellen in uw e-mailprogramma, maar onze server is een POP3-server en ondersteunt géén IMAP. Als u uw e-mailprogramma als IMAP instelt krijgt u na verloop van tijd problemen met het vollopen van uw mailbox. U kunt hierdoor op een gegeven moment géén e-mail meer ophalen. Stel uw e-mailaccount in uw e-mailprogramma dan ook altijd in op POP3.
Wat is SSL Certificaat?
SSL is een eenvoudig in te voeren standaardprotocol voor transactieveiligheid. Dit is een gecodeerde link tussen uw server en de browser van uw klant. Als deze link eenmaal tot stand is gebracht, zal alle informatie tussen uw server en de browser van uw klant vertrouwelijk blijven. SSL staat voor Secure Sockets Layer.

Top