PayPal introduceert achteraf betalen

Paypal

PayPal heeft in stilte achteraf betalen geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Bonbedragen worden pas na 21 dagen afgeschreven bij gebruikers. Eelco van Wijk, managing director van PayPal in de Benelux, is zeer content met de adoptie. PayPal heeft de achteraf betaaloptie vanaf 1 oktober voorgeschoteld aan een eerste groep klanten in de checkout, laat Van Wijk aan Twinkle weten. Van de 26.651 mensen hebben er 13.608 voor gekozen, ofwel ruim de helft heeft er al mee betaald. ‘We hadden van tevoren een doelstelling van 20 procent geformuleerd, dus we zijn verbaasd en meer dan tevreden. Uit andere landen, waar deze

Klaar voor de feestdagen?

feestdagen

Is uw webshop klaar voor de Feestdagen? Nooit eerder is er zo massaal online gekocht als tijdens de kerstperiode van vorig jaar. Vooral mobile commerce liet een enorme groei zien: 1 op de 8 aankopen werd met een mobiel apparaat zoals een smartphone of tablet gedaan. Dit vertegenwoordigde een groei van maar liefst 68% en daarmee was Europa de snelst groeiende regio voor mobiel winkelen, dus nog voor de Verenigde Staten en de opkomende Aziatische markten. Voor de (aanloop naar) komende feestdagen worden opnieuw online verkooprecords verwacht. Webwinkels doen er dan ook goed aan zich heel goed voor te bereiden.

Google Shopping

Rabobank vervangt random reader

barcodescanner

Rabobank begint de vervanging van zijn random reader bij 5,4 miljoen klanten. Het online betaalproces wordt gebruiksvriendelijker met de introductie van een soort barcodescanner. Vandaag begint het anderhalf jaar durende traject waarbij de bank uit Utrecht afscheid neemt van de vertrouwde random reader. Het overtikken van getalletjes en schijnbaar zinloos op OK, OK, OK drukken is dan voorbij. Kleurencode Wie een internetbetaling wil akkoorderen hoeft enkel een kleurencode te scannen op de banksite en een controlegetal in te voeren. De Nederlandse consument deed in 2013 142 miljoen betalingen via iDEAL. Dat vertegenwoordigt een totaalwaarde van 10,8 miljard euro. Rabobank is

Amazon tekent voor 30 procent omzet Duitse top 100

amazon

Met een omzet van 5,8 miljard euro is Amazon met hele ruime afstand de grootste online retailer in Duitsland. In zijn eentje is Amazon makkelijk groter dan de rest van de top 10 samen. De Amerikaanse pure player tekent voor 30 procent van de inkomsten van de hele top 100. Dat blijkt uit een nieuwe lijst met Duitslands grootste webverkopers, voor de zesde keer opgesteld door EHI Retail Institute en Statista. Amazon neemt meer afstand Amazon wist zijn omzet in Duitsland met een dikke 20 procent te verhogen, van 4,81 miljard euro in 2012 tot 5,79 miljard euro vorig jaar.

Lidl zet eerste stap in e-commerce met wijnwebshop

lidle-wijnshop

Lidl heeft in Nederland een eerste stap in e-commerce gemaakt. De supermarktketen heeft een wijnwebshop geopend met daarin Grands Vins de France-wijnen die niet in de winkel te koop zijn. Op Lidlwijnen.nl staan enkel Franse châteauwijnen. ‘Voor het thema Grands Vins de France en de specifieke wijnen die wij web-only aanbieden willen wij onze klanten in heel Nederland de gelegenheid bieden om deze wijnen te kunnen bemachtigen’, vertelt een woordvoerster aan Twinkle. ‘Een groot gedeelte van onze wijnen is in al onze filialen te verkrijgen. Daarnaast is er een speciale selectie in 85 filialen en zijn er een aantal web-only.’

De groeiende invloed van Google op webshops

logo-Google

Smartphones en tablets zijn van essentieel belang in het oriëntatie- en aankoopproces van de consument. Ruim de helft van alle zoekopdrachten wordt uitgevoerd op een smartphone of tablet, waardoor ook steeds meer offline aankopen door Google worden beïnvloed. Uit onderzoek van eMarketer blijkt dat negen van de tien verkopen nog steeds offline op locatie worden gedaan. Google speelt daarbij een grote rol. Volgens het bedrijf zochten twee op de drie Nederlandse smartphone-bezitters al eens naar specifieke producten op het mobieltje. Digitale winkelassistent Ongeveer een derde van alle zoekopdrachten leidt ertoe dat iemand een product daadwerkelijk in een fysieke winkel aanschaft.

Top